What's new

Welcome to kuyez | Welcome My Forum

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bionic Bay | Review

Hoca

Administrator
Staff member
Joined
Apr 6, 2025
Messages
114
Reaction score
0
Points
0
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι δημιουργοί του Bionic Bay ήθελαν να προσεγγίσουν την αισθητική και το ύφος του Limbo, αλλά αυξάνοντας επί δέκα την ταχύτητα και τις απαιτήσεις του platforming. Όπως και στο εξαιρετικό πόνημα της Playdead, έτσι και εδώ παρατηρείται μία μινιμαλιστική εικόνα στο θέμα της χρωματικής παλέτας και στον σχεδιασμό του περιβάλλοντος. Επιπλέον, η πλοκή δεν έχει παρά έναν εντελώς τυπικό ρόλο, όπου στην προκειμένη μάς τοποθετεί μας σε αυτό που φαίνεται να αποτελεί το εσωτερικό ενός (εξωγήινου;) τιτάνιου εργοστασίου, γεμάτο από κάθε λογής μηχανήματα και εκρηκτικές ύλες.

Βέβαια, το περιβάλλον ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια ενός φυσικού χώρου, προτιμώντας την εξωφρενική γεωμετρία και τις χαώδεις εκτάσεις, όπου ο χαρακτήρας φαίνεται ως ένα μυρμήγκι ανάμεσα από τις κάθε λογής επιφάνειες. Όπως και στο Limbo, έτσι κι εδώ υπάρχουν διάφοροι περιβαλλοντικοί γρίφοι, που τις περισσότερες φορές απαιτούν platforming ακριβείας.

bionic-bay-image-01-1024x576.jpg


Στο Bionic Bay βέβαια η κατάσταση είναι πολύ πιο απαιτητική. Πολλές φορές τα αντανακλαστικά πρέπει να είναι ακαριαία, απαιτώντας συχνά ταχύτατες κινήσεις. Σε μεγάλο βαθμό οι φυσικές κινήσεις των δεκάδων αντικειμένων αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας. Κουτιά που πέφτουν πάνω μας μπορούν να εξοντώσουν τον χαρακτήρα μας, φλεγόμενες σφαίρες αναπηδούν με φυσικότητα στις διάφορες επιφάνειες και, γενικότερα, η μεταχείριση κάθε λογής αντικειμένου έχει μία λογική συμπεριφορά στον χώρο που ακολουθεί τους κανόνες της φυσικής.

Το σημαντικότερο εργαλείο που παίρνουμε από τα πρώτα λεπτά αποτελεί ένα είδος πομπού, που όποτε το κολλάμε σε ένα αντικείμενο μπορούμε με το πάτημα ενός κουμπιού να αλλάξουμε τη θέση του χαρακτήρα μας με αυτό. Για παράδειγμα, αν ένα ογκώδες μηχάνημα καλύπτει μία δίοδο, τότε εμείς πολύ απλά μπορούμε να βάλουμε τον πομπό σε αυτό το μηχάνημα και έπειτα να αλλάξουμε αυτοστιγμεί τις θέσεις μας, αποκτώντας πρόσβαση στη δίοδο.

bionic-bay-image-02-1024x576.jpg


Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να δούμε ακολουθητικές ρουκέτες να έρχονται κατά πάνω μας (είπαμε, δεν είναι ένα φυσιολογικό κτίσμα…) με τη λύση να απαιτεί να βρούμε μία μεταλλική τάβλα, με την οποία θα αλλάξουμε θέση προκειμένου οι ρουκέτες να πέσουν πάνω της. Η βασική λειτουργία της τηλεμεταφοράς εμπλουτίζεται σε ορισμένες περιπτώσεις και με άλλες ικανότητες προσωρινά.

Ο πιο ευφάνταστος συνδυασμός δυνάμεων θα λέγαμε ότι είναι αυτός της επιβράδυνσης του χρόνου σε συνδυασμό με την ικανότητα να σπρώχνουμε αντικείμενα με μεγάλη δύναμη, σαν να ήμασταν ένας άλλος Hulk. Συχνά θα πρέπει να εκτοξεύουμε με δύναμη κάποια πλατφόρμα, ώστε στη συνέχεια να επιβραδύνουμε τον χρόνο για να ανέβουμε πάνω της και να ταξιδέψουμε μαζί της στην απέναντι πλευρά. Ορισμένες ακόμα δυνάμεις δηλώνουν το παρόν, όπως η αλλαγή της βαρύτητας, φέρνοντας τον απαραίτητο εμπλουτισμό στο platforming.

bionic-bay-image-03-1024x576.jpg


Αρκετές φορές το Bionic Bay δημιουργεί έξυπνες καταστάσεις, απαιτώντας άλματα και κινήσεις ακριβείας, προκειμένου να ξεπεράσουμε δεκάδες κινδύνους, από νάρκες μέχρι κυκλώπεια πριόνια. Η δουλειά που έχει γίνει στον χειρισμό του χαρακτήρα είναι υποδειγματική, υποστηρίζοντας στο έπακρο το απαιτητικό platforming. Ο έλεγχος του πρωταγωνιστή είναι άμεσος, επιτρέποντάς μας να εκτελούμε με ευκολία άλματα, να πιανόμαστε με φυσικότητα από κάθετες επιφάνειες και να ελέγχουμε σε ικανοποιητικό βαθμό την τροχιά των αλμάτων.

Εμπνευσμένη είναι επίσης και η λειτουργία του κάθετου άλματος, που είναι τοποθετημένη σε συγκεκριμένο κουμπί, επιτρέποντάς μας – είτε στο έδαφος είτε στον αέρα – να εκτινάσσουμε τον χαρακτήρα προς τα εμπρός. Αυτή η -φαινομενικά- απλοϊκή ικανότητα αποδεικνύεται ως μία ιδιαίτερα έξυπνη προσθήκη, που επιτρέπει με εντυπωσιακό τρόπο να ξεφεύγουμε τελευταία στιγμή από περιβαλλοντικούς κινδύνους ή να μας δίνει ακριβώς την εξτρά ώθηση που χρειάζεται για να φτάσουμε μία απομακρυσμένη πλατφόρμα.

bionic-bay-image-04-1024x576.jpg


Σε αντίθεση με πολλά άλλα απαιτητικά platformers, το Bionic Bay περιέχει μεν ιδιαίτερα απαιτητικά platforming σημεία, δίχως όμως να οδηγεί ποτέ στον εκνευρισμό. Αυτό το καταφέρνει χάρη στην τοποθέτηση πολύ συχνών checkpoint. Με αυτόν τον τρόπο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν μας εξαναγκάζει να επαναλάβουμε δύσκολους ελιγμούς προτού φτάσαμε στο σημείο όπου χάσαμε, αλλά αντιθέτως, σχεδόν πάντα μάς τοποθετεί ακριβώς πριν το σημείο όπου χάσαμε.

Το ατού του παραπάνω είναι ότι όχι μόνο αποφεύγεται ο εκνευρισμός, αλλά μας επιτρέπει σε πολλά σημεία ακόμα και να μας φανούν αστείοι οι τρόποι με τους οποίους χάνουμε, δεδομένου ότι μία “στραβή” κίνηση ενδέχεται να μας φέρει με κωμικό τρόπο στον θάνατο (κάτι που μάλλον δεν θα έφερνε αυτό το αποτέλεσμα αν έπρεπε να επαναλάβουμε ένα μεγάλο σκέλος του επιπέδου μετά τον θάνατο).

bionic-bay-image-05-1024x576.jpg


Στις συνολικά 5-6 ώρες διάρκειας υπάρχει ένα χορταστικό υλικό για το ύφος του gameplay, αν και κάπου εδώ εμφανίζεται και το μελανό του σημείο σε σχέση με την εγκράτεια που είχε επιδείξει η Playdead με τα δικά της platformers. Με αυτό εννοούμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις το Bionic Bay επαναλαμβάνεται, φέρνοντάς μας αρκετά συχνά μπροστά σε παρόμοιες καταστάσεις, που απλά φέρνουν την αίσθηση της επανάληψης, ακόμα και σε αυτή τη σχετικά μικρή διάρκεια.

Επιπλέον, αν και αυτά τα γιγάντια περιβάλλοντα δημιουργούν μία ωραία αίσθηση επιβλητικότητας στα αρχικά στάδια, φτάνουν και αυτά σε σημεία να δείχνουν σημάδια επαναληψης. Είναι κάτι που επίσης η Playdead είχε μεταχειριστεί με μεγαλύτερη μαεστρία, δεδομένου ότι παρόλη τη μουντή παλέτα χρωμάτων του Limbo και τη μικρή διάρκεια, και πάλι κατάφερνε να μας μεταφέρει διαρκώς σε εναλλακτικά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα σκηνικά.

bionic-bay-image-06-1024x576.jpg


Σε οπτικό επίπεδο το Bionic Bay απεικονίζει ορισμένα όμορφα οπτικά εφέ και δεκάδες particles από κάθε λογής εκρήξεις. Η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται ότι στόχευε κυρίως στη λειτουργικότητα του περιβάλλοντος ως προς το platforming, μεταφέροντας μία ξεκάθαρη γεωμετρία στον χώρο. Ηχητικά επίσης δεν προσφέρει παρά μόνο τα απαραίτητα ηχητικά εφέ, τίποτα λιγότερο (δεν θα μπορούσε άλλωστε), τίποτα περισσότερο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν διάφορα επίπεδα πέραν του campaign, που έρχονται με online leaderboards και ανανεώνονται ανά μερικές μέρες, ιδανικά για όσους θέλουν να ακονίσουν τα αντανακλαστικά τους και την ταχύτητά τους στο platforming, επιδιώκοντας τον καλύτερο δυνατό χρόνο.


Συνολικά, το Bionic Bay αποτελεί μία απλή αλλά ευχάριστη εμπειρία, επικεντρωμένη στο platforming, με ορισμένες έξυπνες ιδέες, απαιτητική και δίκαιη πρόκληση (αποφεύγοντας τον εκνευρισμό) που όμως θα μπορούσε να επωφεληθεί από μεγαλύτερη ποικιλία σε καταστάσεις και προκλήσεις.

Το Bionic Bay κυκλοφορεί από τις 17/4/25 για PS5 και PC. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για PC με review code που λάβαμε από το Psychoflow Studio.

The post Bionic Bay | Review first appeared on GameOver.

The post Bionic Bay | Review appeared first on GameOver.
 
Top Bottom