O Fransisco Gonzalez δεν είναι κάποιος νέος στο χώρο. Με εμπειρία σχεδόν 25 χρόνων στα παραδοσιακά point & click adventures (μόνος ή μέσω της μικρής εταιρείας του, της Grundislav Games) και με όμορφες κυκλοφορίες όπως το Shardlight και το Lamplight City, έχει καταφέρει να κερδίσει το ενδιαφέρον των παλαιμάχων adventurers, και μαζί με τον David Gilbert της Wadjet Eye να είναι οι σύγχρονοι συνεχιστές της παλιάς σχολής της Sierra.
To Rosewater λοιπόν, είναι μάλλον το πιο μεγαλεπήβολο παιχνίδι στην ιστορία της Grundislav, με τον τίτλο να βρισκόταν στην παραγωγή για σχεδόν 7 χρόνια. Παραμένει φυσικά ένας τίτλος που χαρακτηρίζεται από το κλασικό στυλ και την αισθητική της Adventure Game Engine, αλλά είναι ξεκάθαρο πως ο δημιουργός του προσπάθησε να ανεβάσει το επίπεδο ένα σκαλί παραπάνω σε σχέση με το παρελθόν.
Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται γύρω από ένα αρχετυπικό western σκηνικό, αλλά σε ένα παράλληλο σύμπαν από το δικό μας. Πιο συγκεκριμένα, μοιράζεται το ίδιο σύμπαν με το προηγούμενο παιχνίδι της Grundislav (Lamplight City), το οποίο διεξάγεται σε μια εναλλακτική εκδοχή της Άγριας Δύσης για την Αμερική.
Βρισκόμαστε κάπου κοντά στα τέλη των 1800s/ αρχές 1900s όπου η βιομηχανική επανάσταση αρχίζει να καλπάζει και η εποχή των cowboys και των χρυσοθήρων αρχίζει να παρακμάζει. Παλιές πόλεις ερημώνουν, ο χρυσός εξαντλείται, η τεχνολογία καταργεί πολλές παλιές εργασίες και πάλαι ποτέ θρύλοι του Far West κάνουν θεατρική τουρνέ για να βγάλουν τα προς το ζην. Ιδανικό σκηνικό λοιπόν για ένα τελευταίο, παραδοσιακό κυνήγι θησαυρού, γεμάτο σασπένς και μπαρούτι.
Όπως τα περισσότερα western, η ίδια η ιστορία δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό. Αυτό που μετράει είναι οι χαρακτήρες και οι στιγμές μεταξύ τους, και σε αυτό το πλαίσιο, το Rosewater τα καταφέρνει αρκετά καλά. Aν και η επιλογή της ομάδας μας είναι λιγάκι σαν κλισέ διαφήμιση United Colors of Benetton, η αλήθεια είναι ότι αυτό το κλισέ αφήνει τον παίκτη να έρθει σε επαφή με μια μεγάλη και χορταστική μερίδα της Άγριας Δύσης.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ευνοεί πολλαπλά περάσματα αν θέλετε να δείτε όλα τα παρακλάδια. Πέρα από την ευχάριστη προσθήκη να λύνονται πολλοί από τους γρίφους με διαφορετικό τρόπο ή και με διαφορετικό άτομο, ανάλογα με τις επιλογές σας και τις σχέσεις που θα χτίσετε, το ίδιο το παιχνίδι αλλάζει σε μικρά και μεγάλα σημεία την ιστορία του. Ο κεντρικός πυρήνας παραμένει όμοιος, αλλά το πώς θα φτάσετε στο τέλος και με ποιους χαρακτήρες θα είναι διαφορετικό για τον κάθε παίκτη.
Ίσως το καλύτερο σημείο για το πώς εφαρμόζεται αυτός ο gaming σχεδιασμός είναι το δεύτερο και μεγαλύτερο κεφάλαιο του παιχνιδιού, το οποίο χωρίζεται σε βινιέτες. Θα συμβούν διαφορετικά πράγματα, σε διαφορετικά μέρη και με διαφορετικούς χαρακτήρες, και ανάλογα με το πώς τα αντιμετωπίσετε, θα έχετε και διαφορετικές επιπτώσεις ή οφέλη. Πρόκειται για μια πολύ ωραία ιδέα για το πώς μεταφράζεται ένα τέτοιο ταξίδι μέσα στην Άγρια Δύση, και η Grundislav πραγματικά πέτυχε διάνα στη μεταφορά του.
Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι τεχνικά κυμαίνεται στα γνώριμα επίπεδα της εταιρείας. Sierra style 2D ρεαλιστικά γραφικά σχεδιασμένα στο χέρι, με το ανάλογο απλό αλλά ικανοποιητικό animation. Το voice acting και αυτό είναι συμπαθητικό, αλλά η μουσική είναι μάλλον το καλύτερο τμήμα του τίτλου, καθώς δένει αρμονικά στο background και υφαίνει μια κλασική πινελιά μιας παλιάς Αμερικής τυχοδιωκτών.
Στους γρίφους για άλλη μια φορά έχουμε ένα πακέτο αρκετά χαμηλής δυσκολίας και απλού σχεδιασμού. Εδώ η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της Grundislav χάρη στις διαφορετικές επιλογές που ανοίγονται μπροστά σας, αλλά και πάλι, λείπει αυτό το κάτι παραπάνω για να γίνουν πιο αξιομνημόνευτοι. Λίγες ημέρες μετά την ενασχόλησή μας με τον τίτλο και ζήτημα να θυμόμαστε 1-2 γρίφους.
Το Rosewater λοιπόν είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση και είναι ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης για την Grundislav Games. Οι όποιες σκηνοθετικές αλλά και gameplay του αδυναμιές μάλλον του στερούν μια υψηλότερη θέση στο μυαλό μας, αλλά για ένα δημιούργημα μιας τόσο μικροσκοπικής ομάδας, βλέπουμε ξεκάθαρα σημεία βελτίωσης.
Τεχνικά βελτιωμένο και πιστό στο “Sierr-ικό” DNA του, με πιο ικανοποιητική διάρκεια και ορισμένες ευφάνταστες ιδέες στη σκηνοθεσία και στον σχεδιασμό, προσφέρει μια ευχάριστη και διαφορετική (μα συνάμα και κλασική) εμπειρία για τον παίκτη.
Το Rosewater κυκλοφορεί από τις 27/3/25 για PC. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη Grundislav Games.
The post Rosewater | Review first appeared on GameOver.
The post Rosewater | Review appeared first on GameOver.
To Rosewater λοιπόν, είναι μάλλον το πιο μεγαλεπήβολο παιχνίδι στην ιστορία της Grundislav, με τον τίτλο να βρισκόταν στην παραγωγή για σχεδόν 7 χρόνια. Παραμένει φυσικά ένας τίτλος που χαρακτηρίζεται από το κλασικό στυλ και την αισθητική της Adventure Game Engine, αλλά είναι ξεκάθαρο πως ο δημιουργός του προσπάθησε να ανεβάσει το επίπεδο ένα σκαλί παραπάνω σε σχέση με το παρελθόν.

Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται γύρω από ένα αρχετυπικό western σκηνικό, αλλά σε ένα παράλληλο σύμπαν από το δικό μας. Πιο συγκεκριμένα, μοιράζεται το ίδιο σύμπαν με το προηγούμενο παιχνίδι της Grundislav (Lamplight City), το οποίο διεξάγεται σε μια εναλλακτική εκδοχή της Άγριας Δύσης για την Αμερική.
Βρισκόμαστε κάπου κοντά στα τέλη των 1800s/ αρχές 1900s όπου η βιομηχανική επανάσταση αρχίζει να καλπάζει και η εποχή των cowboys και των χρυσοθήρων αρχίζει να παρακμάζει. Παλιές πόλεις ερημώνουν, ο χρυσός εξαντλείται, η τεχνολογία καταργεί πολλές παλιές εργασίες και πάλαι ποτέ θρύλοι του Far West κάνουν θεατρική τουρνέ για να βγάλουν τα προς το ζην. Ιδανικό σκηνικό λοιπόν για ένα τελευταίο, παραδοσιακό κυνήγι θησαυρού, γεμάτο σασπένς και μπαρούτι.

Όπως τα περισσότερα western, η ίδια η ιστορία δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό. Αυτό που μετράει είναι οι χαρακτήρες και οι στιγμές μεταξύ τους, και σε αυτό το πλαίσιο, το Rosewater τα καταφέρνει αρκετά καλά. Aν και η επιλογή της ομάδας μας είναι λιγάκι σαν κλισέ διαφήμιση United Colors of Benetton, η αλήθεια είναι ότι αυτό το κλισέ αφήνει τον παίκτη να έρθει σε επαφή με μια μεγάλη και χορταστική μερίδα της Άγριας Δύσης.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ευνοεί πολλαπλά περάσματα αν θέλετε να δείτε όλα τα παρακλάδια. Πέρα από την ευχάριστη προσθήκη να λύνονται πολλοί από τους γρίφους με διαφορετικό τρόπο ή και με διαφορετικό άτομο, ανάλογα με τις επιλογές σας και τις σχέσεις που θα χτίσετε, το ίδιο το παιχνίδι αλλάζει σε μικρά και μεγάλα σημεία την ιστορία του. Ο κεντρικός πυρήνας παραμένει όμοιος, αλλά το πώς θα φτάσετε στο τέλος και με ποιους χαρακτήρες θα είναι διαφορετικό για τον κάθε παίκτη.

Ίσως το καλύτερο σημείο για το πώς εφαρμόζεται αυτός ο gaming σχεδιασμός είναι το δεύτερο και μεγαλύτερο κεφάλαιο του παιχνιδιού, το οποίο χωρίζεται σε βινιέτες. Θα συμβούν διαφορετικά πράγματα, σε διαφορετικά μέρη και με διαφορετικούς χαρακτήρες, και ανάλογα με το πώς τα αντιμετωπίσετε, θα έχετε και διαφορετικές επιπτώσεις ή οφέλη. Πρόκειται για μια πολύ ωραία ιδέα για το πώς μεταφράζεται ένα τέτοιο ταξίδι μέσα στην Άγρια Δύση, και η Grundislav πραγματικά πέτυχε διάνα στη μεταφορά του.
Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι τεχνικά κυμαίνεται στα γνώριμα επίπεδα της εταιρείας. Sierra style 2D ρεαλιστικά γραφικά σχεδιασμένα στο χέρι, με το ανάλογο απλό αλλά ικανοποιητικό animation. Το voice acting και αυτό είναι συμπαθητικό, αλλά η μουσική είναι μάλλον το καλύτερο τμήμα του τίτλου, καθώς δένει αρμονικά στο background και υφαίνει μια κλασική πινελιά μιας παλιάς Αμερικής τυχοδιωκτών.

Στους γρίφους για άλλη μια φορά έχουμε ένα πακέτο αρκετά χαμηλής δυσκολίας και απλού σχεδιασμού. Εδώ η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της Grundislav χάρη στις διαφορετικές επιλογές που ανοίγονται μπροστά σας, αλλά και πάλι, λείπει αυτό το κάτι παραπάνω για να γίνουν πιο αξιομνημόνευτοι. Λίγες ημέρες μετά την ενασχόλησή μας με τον τίτλο και ζήτημα να θυμόμαστε 1-2 γρίφους.
Το Rosewater λοιπόν είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση και είναι ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης για την Grundislav Games. Οι όποιες σκηνοθετικές αλλά και gameplay του αδυναμιές μάλλον του στερούν μια υψηλότερη θέση στο μυαλό μας, αλλά για ένα δημιούργημα μιας τόσο μικροσκοπικής ομάδας, βλέπουμε ξεκάθαρα σημεία βελτίωσης.
Τεχνικά βελτιωμένο και πιστό στο “Sierr-ικό” DNA του, με πιο ικανοποιητική διάρκεια και ορισμένες ευφάνταστες ιδέες στη σκηνοθεσία και στον σχεδιασμό, προσφέρει μια ευχάριστη και διαφορετική (μα συνάμα και κλασική) εμπειρία για τον παίκτη.
Το Rosewater κυκλοφορεί από τις 27/3/25 για PC. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη Grundislav Games.
The post Rosewater | Review first appeared on GameOver.
The post Rosewater | Review appeared first on GameOver.