Έπειτα από το παρθενικό τους ξεκίνημα στο ξεχασμένο RTS Anomaly: Warzone Earth, η πολωνική 11 Bit Studios φαίνεται ότι βρήκε για τα καλά το κάλεσμά της στο είδος της διαχείρισης βάσεων και ανθρώπινου δυναμικού. Βέβαια, αυτό που κάνει τις δικές της προτάσεις να έχουν μία προσωπική πινελιά είναι η εμβάθυνση στον ανθρώπινο παράγοντα και στις επιπτώσεις που φέρουν σε αυτόν οι αποφάσεις μας.
Αφήνοντας πίσω τα στεγανά της Γης, το The Alters έρχεται με sci-fi προδιαγραφές, όπου – χωρίς πολλές περιστροφές και μακρόπνοες εισαγωγές – μας δίνει τον ρόλο του Jan Dolski, έναν μηχανικό και μέλος του πληρώματος ενός διαστημοπλοίου που έχει ως αποστολή την εξαγωγή πολύτιμων ορυκτών από έναν μακρινό πλανήτη. Όμως, η προσεδάφιση του διαστημοπλοίου είναι κάθε άλλο παρά ομαλή, με τον Jan να διαπιστώνει στα πρώτα λεπτά ότι είναι ο μοναδικός επιζών.
Σύντομα θα εντοπίσει τη βάση του, η οποία έρχεται με τη μορφή ενός εκκεντρικότατου οχήματος καθώς έρχεται ως μία γιγάντια ρόδα, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται η γεννήτρια αλλά και διάφοροι χώροι, όπως αποθήκες, δωμάτιο χειρισμού του οχήματος, υπνοδωμάτιο κ.λπ. Μετά από μία δυσχαιρή επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου της Γης, ο Jan θα διαπιστώσει ότι εάν δεν θέσει σε λειτουργία το όχημα σύντομα, οι βλαβερές ακτίνες του ήλιου θα αποδειχθούν θανατηφόρες.
Προκειμένου να φέρει εις πέρας το πλήθος από εργασίες που απαιτούνται για να λειτουργήσει η τεράστια βάση, θα κληθεί να πάρει μία σημαντική απόφαση: να κλωνοποιήσει τον εαυτό του. Εδώ όμως δεν αναφερόμαστε σε έναν προς ένας κλώνους του Jan, αφού για στην πραγματικότητα χρειάζεται άτομα διαφορετικών ειδικοτήτων.
Προκειμένου να το επιτύχει, αυτό το περίτεχνο μηχάνημα δημιουργίας κλώνων του επιτρέπει να εντοπίσει διάφορα σημαντικά σημεία της ζωής του, όπου μπορεί να λάβει κάποια εναλλακτική πορεία που θα τον οδηγήσει σε διαφορετικά βιώματα και εν τέλει διαφορετική ανάπτυξη δεξιοτήτων. Για παράδειγμα, στην εφηβεία του ο κανονικός Jan άφησε πίσω την άρρωστη μητέρα του και τον βίαιο και αλκοολικό πατέρα του προκειμένου να ξεφύγει από αυτήν τη ζωή.
Μέσα από το μηχάνημα κλωνοποίησης μπορεί να βρει αυτό το κομμάτι της ζωής και να το προγραμματίσει (ας το πούμε έτσι για χάρη ευκολίας) ώστε να του δείξει την πορεία που θα έπαιρνε η ζωή του αν είχε τελικά μείνει στο πλάι της μητέρας του.
Η αλληλουχία των γεγονότων αυτής της εναλλακτικής πορείας θα τον οδηγήσει στην επιστημονική καριέρα αντί στο να γίνει ένας απλός υπάλληλος γραφείου που είναι ο αρχικός Jan, δίνοντάς μας έτσι έναν κλώνο που έχει πλέον δεξιότητες επιστήμονα. Συνεπώς, το εν λόγω μηχάνημα είναι σε θέση να εξομοιώσει διαφορετικές επιλογές του Jan, δημιουργώντας… ξεχωριστούς Jan με εναλλακτικές ιδιότητες, όπως γιατρός, μάγειρας, βοτανολόγος κ.λπ.
Ένα σημαντικό εξτρά σκέλος αυτής της διαδικασίας είναι ότι για κάθε ξεχωριστή προσωπικότητα μπορούμε να διαβάσουμε διάφορες λεπτομέρειες για την τροπή της ξεχωριστής πορείας που πήρε η ζωή του κάθε διαφορετικού Jan. Είναι κάτι που το υποστηρίζει η γραφή, μεταφέροντας πειστικά τα ξεχωριστά βιώματα των Jan και τον λόγο για τον οποίο κατέληξαν σε διαφορετικούς προορισμούς της ζωής τους, δίνοντας έτσι μία ενδιαφέρουσα οπτική της διαμόρφωσης διαφορετικής προσωπικότητας ανάλογα με σημαντικές αποφάσεις που παίρνει ο καθένας στη ζωή του.
Αν και οι πρώτες δύο επιλογές των κλώνων είναι προδιαγεγραμμένες (ένας επιστήμονας Jan και ένας μηχανικός Jan) αργότερα μπορούμε να επιλέξουμε με σχετική ελευθερία ποιον θα φέρουμε στη ζωή. Συνολικά, έως το τέλος του παιχνιδιού, θα μπορούμε να έχουμε έως και πέντε εξτρά Jan ανάμεσα από αρκετά περισσότερες επιλογές. Δεδομένου ότι κάθε ένας εξ αυτών έχει τη δική του προσωπικότητα, τις δικές του ανάγκες και τις προσωπικές του ανησυχίες, σημαίνει ότι το replayability από αυτήν την πλευρά και μόνο είναι πολύ μεγάλο, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να δούμε όλους τους διαφορετικούς Jan.
Εάν βάλουμε και στην εξίσωση ότι σε διάφορα σημεία της περιπέτειας οι επιλογές μας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στα τεκταινόμενα, γίνεται περισσότερο σαφές ότι η -ήδη γεμάτη- διάρκεια των περίπου 20-25 ωρών μπορεί να αυξηθεί σημαντικά μέσα από το ουσιαστικό replayability.
Ως προς αυτό, σε ένα από τα πολλά quality of life στοιχεία που περιέχει το The Alters είναι και η υπογράμμιση των επιλογών στους διαλόγους σε μεταγενέστερα playthroughs ώστε να διευκολύνονται οι διαφορετικές επιλογές.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν πολυάριθμα ηθικά διλήμματα, ικανά να προσφέρουν τροφή για σκέψη ιδίως επειδή τις περισσότερες φορές μπορεί να μην έχουν καν την έννοια του σωστού και του λάθους. Άλλες φορές θα χρειαστεί να επιλέξουμε μεταξύ διαφόρων προβληματικών ή βλαβερών ενεργειών, απλά επειδή μπορεί να μην υπάρχει κάποιος εναλλακτικός τρόπος για την επιβίωση. Οι επιπτώσεις των επιλογών μας φαίνονται σε βάθος χρόνου αρκετές φορές, δίνοντας έτσι ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτές αλλά και μία φυσική συνέχεια των αποφάσεών μας.
Αυτή η διαρκής ένταση μεταφέρεται και σε όρους gameplay. Η διάρκεια του παιχνιδιού χωρίζεται σε επιμέρους μέρες, όπου σε κάθε μία έχουμε 8-12 ώρες να πραγματοποιήσουμε διάφορες ενέργειες προτού έρθει η ανάγκη για ξεκούραση. Σε κάθε περιοχή που θα βρεθούμε με τη ρόδα / βάση μπορούμε να εξερευνήσουμε το περιβάλλον προκειμένου να εντοπίσουμε πηγές διαφορετικών ορυκτών, απαραίτητων για την έρευνα, την κατασκευή εργαλείων και δωματίων ενώ απαιτείται και η εύρεση υλών για τη διατροφή.
Αυτά τα εξωτερικά περιβάλλοντα είναι αρκετά συμμαζεμένα σε έκταση, με ένα απλοϊκό verticality που τους προσφέρει μία σχετική φυσικότητα στη γεωμετρία. Ο κυριότερος στόχος μας εδώ είναι να χτίσουμε τις εξέδρες εξόρυξης υλικών και να τις ενώσουμε με τη βάση μας, ώστε να αρχίσουμε την παραγωγή.
Το λιγοστό προσωπικό των Jan που έχουμε στα χέρια μας σημαίνει ότι διαρκώς θα πρέπει να αποφασίζουμε σε ποιο πόστο θα εργάζονται, καθώς ποτέ δεν θα έχουμε πληρότητα για όλες τις θέσεις εργασίας (π.χ. καθήκοντα στο μαγειρείο, κατασκευή εργαλείων, χειρισμός των μηχανημάτων εξόρυξης μεταξύ πολλών άλλων εργασιών). Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να έχουμε διαρκώς στο μυαλό μας ότι μέρα με τη μέρα οι ακτίνες του ήλιου πλησιάζουν την περιοχή όπου έχουμε σταθμεύσει, τοποθετώντας έτσι έναν μηχανισμό πίεσης στην προσπάθειά μας να ξεπεράσουμε το κάθε νέο εμπόδιο μπροστά από το οποίο θα βρεθεί η ρόδα / βάση μας.
Όντας ένα base building / management στον πυρήνα του, είναι ιδιαίτερα θετικό ότι η διαδικασία έρευνας, επιμερισμού εργασιών και ανάπτυξης της βάσης με νέα δωμάτια (σε μία δομή που θυμίζει εντονότατα τις βάσεις που βλέπαμε στα XCOM) έχει λάβει τη δέουσα φροντίδα.
Υπάρχουν σημαντικές ευκολίες για να διευκολύνουμε την αυτοματοποίηση των διαφόρων ενεργειών, ώστε να μειώνεται ως ένα βαθμό το micromanagement, ενώ διάφορες ειδοποιήσεις μάς στρέφουν την προσοχή πάντα εκεί που χρειάζεται. Τα μενού είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένα, επιτρέποντας με λίγη τριβή να βρίσκουμε άμεσα τις λειτουργίες που χρειαζόμαστε αλλά και να θέτουμε απροβλημάτιστα τις ενέργειες που θέλουμε να εκτελεί ο κάθε Alter, ανεξαρτήτως πού βρισκόμαστε με τον χαρακτήρα μας.
Το κομμάτι του χειρισμού είναι με τέτοιο τρόπο δομημένο ώστε να μην δίνεται ποτέ η αίσθηση ότι “παλεύουμε” με τα μενού ή ότι πρέπει να διαχειριζόμαστε κάποια δαιδαλώδη αλληλουχία επιλογών για την εκάστοτε λειτουργία. Η δουλειά σε αυτόν τον τομέα είναι υποδειγματική, επιτρέποντάς μας με χαρακτηριστική ευκολία να χειριζόμαστε κάθε σκέλος του gameplay, είτε αυτό αφορά τον άμεσο χειρισμό του Jan είτε -κυριότερα- αφορά στη διαχείριση της βάσης.
Παρόλα αυτά, από τη μέση και μετά υπήρχαν πολλές περιπτώσεις όπου οι καθημερινές εργασίες άρχιζαν να έχουν την αίσθηση της ρουτίνας. Ιδίως όταν κάποιος κίνδυνος ακόμα απείχε αρκετές μέρες και γνωρίζαμε επακριβώς τις ύλες που χρειαζόμασταν, αλλά η συλλογή τους απαιτούσε αρκετές μέρες δουλειάς με διαρκή εναλλαγή καθηκόντων μεταξύ μαγειρέματος, εξόρυξης και λοιπών αναγκαίων εργασιών, σχεδόν μπαίναμε σε μία κατάσταση εργασιακής καθημερινότητας. Αυτές οι περιπτώσεις βέβαια δεν γινόντουσαν ποτέ ο κανόνας, αλλά δήλωναν σχετικά συχνά το παρόν.
Σε οπτικό επίπεδο, η 11 Bit Studios αξιοποιεί σε καλό βαθμό την Unreal Engine 5, προσφέροντας ένα όμορφο περιβάλλον γεμάτο με λεπτομέρειες. Ο εξωγήινος πλανήτης είναι όντως εξωτικός, απεικονίζοντας περίεργους σχηματισμούς και γεωμετρία.
Το sci-fi στοιχείο συνοδεύεται ιδανικά από την ιδιόμορφη βάση, όπου τα διάφορα ξεχωριστά δωμάτια φέρουν το δικό τους πειστικό σχεδιασμό. Επιπλέον, έχει δοθεί προσοχή και στις ρουτίνες των Alters, παρακολουθώντας τους να κάνουν τις εργασίες που τους έχουμε ορίσει ή να κάνουν τα… δικά τους στις ελεύθερες ώρες που έχουν, ανάλογα και με τα δωμάτια που τους έχουμε χτίσει, όπως γυμναστήριο, αίθουσα χαλάρωσης, αίθουσα αναψυχής κ.α.
Όσον αφορά στον τομέα του ήχου, τα εύσημα αξίζει ο βασικός ηθοποιός που δίνει τη φωνή του στους διαφορετικούς Jan. Καταφέρνει να προσφέρει διαφορετικές χροιές και προφορές, ανάλογα με τα βιώματα του κάθε χαρακτήρα, χαρίζοντας με αυτόν το τρόπο ένα σημαντικό σκέλος στη σκιαγράφηση αυτών των διαφορετικών προσωπικοτήτων και το πως γαλουχήθηκαν.
Εν κατακλείδι, το The Alters έρχεται ως ακόμα μία προσεγμένη πρόταση της 11 Bit Studios. Η ιστορία προσφέρει ενδιαφέροντα ερωτήματα ηθικής φύσης, ενώ παράλληλα οι επιλογές μας προσφέρουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στην σεναριακή εξέλιξη, που είναι πολύ πιθανό να σας πείσουν να επανέρθετε ώστε να δείτε τις διαφορετικές εκβάσεις. Αλλά και ως survival παιχνίδι, μεταφέρει ένα ιδιαίτερα προσεγμένο gameplay, κυρίως χάρη στα ιδιαίτερα προσεγμένα μενού.
Η διαρκής ανάγκη για τη διαχείριση διαφορετικών κρίσεων διατηρεί καλοδεχούμενα την ένταση σε υψηλά επίπεδα, συνάδοντας άρρηκτα με τη θεματική της επιβίωσης σε έναν αφιλόξενο πλανήτη. Αν μη τι άλλο, οι φαν των base building και survival παιχνιδιών θα βρουν άλλη μία ιδανική πρόταση από την 11 Bit Studios, η οποία καταφέρνει με κάθε νέα της κυκλοφορία να βλέπει το συγκεκριμένο είδος από μία διαφορετική και φρέσκια ματιά. Αναμφίβολα, ένα διόλου ευκαταφρόνητο επίτευγμα, που σπανίως βλέπουμε από δημιουργούς που καταπιάνονται με συγκεκριμένα είδη.
Το The Alters κυκλοφορεί από τις 13/6/25 για PC, PS5 και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για PC με review code που λάβαμε από την 11 bit Studios.
The post The Alters | Review first appeared on GameOver.
The post The Alters | Review appeared first on GameOver.
Αφήνοντας πίσω τα στεγανά της Γης, το The Alters έρχεται με sci-fi προδιαγραφές, όπου – χωρίς πολλές περιστροφές και μακρόπνοες εισαγωγές – μας δίνει τον ρόλο του Jan Dolski, έναν μηχανικό και μέλος του πληρώματος ενός διαστημοπλοίου που έχει ως αποστολή την εξαγωγή πολύτιμων ορυκτών από έναν μακρινό πλανήτη. Όμως, η προσεδάφιση του διαστημοπλοίου είναι κάθε άλλο παρά ομαλή, με τον Jan να διαπιστώνει στα πρώτα λεπτά ότι είναι ο μοναδικός επιζών.

Σύντομα θα εντοπίσει τη βάση του, η οποία έρχεται με τη μορφή ενός εκκεντρικότατου οχήματος καθώς έρχεται ως μία γιγάντια ρόδα, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται η γεννήτρια αλλά και διάφοροι χώροι, όπως αποθήκες, δωμάτιο χειρισμού του οχήματος, υπνοδωμάτιο κ.λπ. Μετά από μία δυσχαιρή επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου της Γης, ο Jan θα διαπιστώσει ότι εάν δεν θέσει σε λειτουργία το όχημα σύντομα, οι βλαβερές ακτίνες του ήλιου θα αποδειχθούν θανατηφόρες.
Προκειμένου να φέρει εις πέρας το πλήθος από εργασίες που απαιτούνται για να λειτουργήσει η τεράστια βάση, θα κληθεί να πάρει μία σημαντική απόφαση: να κλωνοποιήσει τον εαυτό του. Εδώ όμως δεν αναφερόμαστε σε έναν προς ένας κλώνους του Jan, αφού για στην πραγματικότητα χρειάζεται άτομα διαφορετικών ειδικοτήτων.

Προκειμένου να το επιτύχει, αυτό το περίτεχνο μηχάνημα δημιουργίας κλώνων του επιτρέπει να εντοπίσει διάφορα σημαντικά σημεία της ζωής του, όπου μπορεί να λάβει κάποια εναλλακτική πορεία που θα τον οδηγήσει σε διαφορετικά βιώματα και εν τέλει διαφορετική ανάπτυξη δεξιοτήτων. Για παράδειγμα, στην εφηβεία του ο κανονικός Jan άφησε πίσω την άρρωστη μητέρα του και τον βίαιο και αλκοολικό πατέρα του προκειμένου να ξεφύγει από αυτήν τη ζωή.
Μέσα από το μηχάνημα κλωνοποίησης μπορεί να βρει αυτό το κομμάτι της ζωής και να το προγραμματίσει (ας το πούμε έτσι για χάρη ευκολίας) ώστε να του δείξει την πορεία που θα έπαιρνε η ζωή του αν είχε τελικά μείνει στο πλάι της μητέρας του.

Η αλληλουχία των γεγονότων αυτής της εναλλακτικής πορείας θα τον οδηγήσει στην επιστημονική καριέρα αντί στο να γίνει ένας απλός υπάλληλος γραφείου που είναι ο αρχικός Jan, δίνοντάς μας έτσι έναν κλώνο που έχει πλέον δεξιότητες επιστήμονα. Συνεπώς, το εν λόγω μηχάνημα είναι σε θέση να εξομοιώσει διαφορετικές επιλογές του Jan, δημιουργώντας… ξεχωριστούς Jan με εναλλακτικές ιδιότητες, όπως γιατρός, μάγειρας, βοτανολόγος κ.λπ.
Ένα σημαντικό εξτρά σκέλος αυτής της διαδικασίας είναι ότι για κάθε ξεχωριστή προσωπικότητα μπορούμε να διαβάσουμε διάφορες λεπτομέρειες για την τροπή της ξεχωριστής πορείας που πήρε η ζωή του κάθε διαφορετικού Jan. Είναι κάτι που το υποστηρίζει η γραφή, μεταφέροντας πειστικά τα ξεχωριστά βιώματα των Jan και τον λόγο για τον οποίο κατέληξαν σε διαφορετικούς προορισμούς της ζωής τους, δίνοντας έτσι μία ενδιαφέρουσα οπτική της διαμόρφωσης διαφορετικής προσωπικότητας ανάλογα με σημαντικές αποφάσεις που παίρνει ο καθένας στη ζωή του.

Αν και οι πρώτες δύο επιλογές των κλώνων είναι προδιαγεγραμμένες (ένας επιστήμονας Jan και ένας μηχανικός Jan) αργότερα μπορούμε να επιλέξουμε με σχετική ελευθερία ποιον θα φέρουμε στη ζωή. Συνολικά, έως το τέλος του παιχνιδιού, θα μπορούμε να έχουμε έως και πέντε εξτρά Jan ανάμεσα από αρκετά περισσότερες επιλογές. Δεδομένου ότι κάθε ένας εξ αυτών έχει τη δική του προσωπικότητα, τις δικές του ανάγκες και τις προσωπικές του ανησυχίες, σημαίνει ότι το replayability από αυτήν την πλευρά και μόνο είναι πολύ μεγάλο, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να δούμε όλους τους διαφορετικούς Jan.
Εάν βάλουμε και στην εξίσωση ότι σε διάφορα σημεία της περιπέτειας οι επιλογές μας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στα τεκταινόμενα, γίνεται περισσότερο σαφές ότι η -ήδη γεμάτη- διάρκεια των περίπου 20-25 ωρών μπορεί να αυξηθεί σημαντικά μέσα από το ουσιαστικό replayability.

Ως προς αυτό, σε ένα από τα πολλά quality of life στοιχεία που περιέχει το The Alters είναι και η υπογράμμιση των επιλογών στους διαλόγους σε μεταγενέστερα playthroughs ώστε να διευκολύνονται οι διαφορετικές επιλογές.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν πολυάριθμα ηθικά διλήμματα, ικανά να προσφέρουν τροφή για σκέψη ιδίως επειδή τις περισσότερες φορές μπορεί να μην έχουν καν την έννοια του σωστού και του λάθους. Άλλες φορές θα χρειαστεί να επιλέξουμε μεταξύ διαφόρων προβληματικών ή βλαβερών ενεργειών, απλά επειδή μπορεί να μην υπάρχει κάποιος εναλλακτικός τρόπος για την επιβίωση. Οι επιπτώσεις των επιλογών μας φαίνονται σε βάθος χρόνου αρκετές φορές, δίνοντας έτσι ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτές αλλά και μία φυσική συνέχεια των αποφάσεών μας.

Αυτή η διαρκής ένταση μεταφέρεται και σε όρους gameplay. Η διάρκεια του παιχνιδιού χωρίζεται σε επιμέρους μέρες, όπου σε κάθε μία έχουμε 8-12 ώρες να πραγματοποιήσουμε διάφορες ενέργειες προτού έρθει η ανάγκη για ξεκούραση. Σε κάθε περιοχή που θα βρεθούμε με τη ρόδα / βάση μπορούμε να εξερευνήσουμε το περιβάλλον προκειμένου να εντοπίσουμε πηγές διαφορετικών ορυκτών, απαραίτητων για την έρευνα, την κατασκευή εργαλείων και δωματίων ενώ απαιτείται και η εύρεση υλών για τη διατροφή.
Αυτά τα εξωτερικά περιβάλλοντα είναι αρκετά συμμαζεμένα σε έκταση, με ένα απλοϊκό verticality που τους προσφέρει μία σχετική φυσικότητα στη γεωμετρία. Ο κυριότερος στόχος μας εδώ είναι να χτίσουμε τις εξέδρες εξόρυξης υλικών και να τις ενώσουμε με τη βάση μας, ώστε να αρχίσουμε την παραγωγή.

Το λιγοστό προσωπικό των Jan που έχουμε στα χέρια μας σημαίνει ότι διαρκώς θα πρέπει να αποφασίζουμε σε ποιο πόστο θα εργάζονται, καθώς ποτέ δεν θα έχουμε πληρότητα για όλες τις θέσεις εργασίας (π.χ. καθήκοντα στο μαγειρείο, κατασκευή εργαλείων, χειρισμός των μηχανημάτων εξόρυξης μεταξύ πολλών άλλων εργασιών). Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να έχουμε διαρκώς στο μυαλό μας ότι μέρα με τη μέρα οι ακτίνες του ήλιου πλησιάζουν την περιοχή όπου έχουμε σταθμεύσει, τοποθετώντας έτσι έναν μηχανισμό πίεσης στην προσπάθειά μας να ξεπεράσουμε το κάθε νέο εμπόδιο μπροστά από το οποίο θα βρεθεί η ρόδα / βάση μας.
Όντας ένα base building / management στον πυρήνα του, είναι ιδιαίτερα θετικό ότι η διαδικασία έρευνας, επιμερισμού εργασιών και ανάπτυξης της βάσης με νέα δωμάτια (σε μία δομή που θυμίζει εντονότατα τις βάσεις που βλέπαμε στα XCOM) έχει λάβει τη δέουσα φροντίδα.

Υπάρχουν σημαντικές ευκολίες για να διευκολύνουμε την αυτοματοποίηση των διαφόρων ενεργειών, ώστε να μειώνεται ως ένα βαθμό το micromanagement, ενώ διάφορες ειδοποιήσεις μάς στρέφουν την προσοχή πάντα εκεί που χρειάζεται. Τα μενού είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένα, επιτρέποντας με λίγη τριβή να βρίσκουμε άμεσα τις λειτουργίες που χρειαζόμαστε αλλά και να θέτουμε απροβλημάτιστα τις ενέργειες που θέλουμε να εκτελεί ο κάθε Alter, ανεξαρτήτως πού βρισκόμαστε με τον χαρακτήρα μας.
Το κομμάτι του χειρισμού είναι με τέτοιο τρόπο δομημένο ώστε να μην δίνεται ποτέ η αίσθηση ότι “παλεύουμε” με τα μενού ή ότι πρέπει να διαχειριζόμαστε κάποια δαιδαλώδη αλληλουχία επιλογών για την εκάστοτε λειτουργία. Η δουλειά σε αυτόν τον τομέα είναι υποδειγματική, επιτρέποντάς μας με χαρακτηριστική ευκολία να χειριζόμαστε κάθε σκέλος του gameplay, είτε αυτό αφορά τον άμεσο χειρισμό του Jan είτε -κυριότερα- αφορά στη διαχείριση της βάσης.

Παρόλα αυτά, από τη μέση και μετά υπήρχαν πολλές περιπτώσεις όπου οι καθημερινές εργασίες άρχιζαν να έχουν την αίσθηση της ρουτίνας. Ιδίως όταν κάποιος κίνδυνος ακόμα απείχε αρκετές μέρες και γνωρίζαμε επακριβώς τις ύλες που χρειαζόμασταν, αλλά η συλλογή τους απαιτούσε αρκετές μέρες δουλειάς με διαρκή εναλλαγή καθηκόντων μεταξύ μαγειρέματος, εξόρυξης και λοιπών αναγκαίων εργασιών, σχεδόν μπαίναμε σε μία κατάσταση εργασιακής καθημερινότητας. Αυτές οι περιπτώσεις βέβαια δεν γινόντουσαν ποτέ ο κανόνας, αλλά δήλωναν σχετικά συχνά το παρόν.
Σε οπτικό επίπεδο, η 11 Bit Studios αξιοποιεί σε καλό βαθμό την Unreal Engine 5, προσφέροντας ένα όμορφο περιβάλλον γεμάτο με λεπτομέρειες. Ο εξωγήινος πλανήτης είναι όντως εξωτικός, απεικονίζοντας περίεργους σχηματισμούς και γεωμετρία.

Το sci-fi στοιχείο συνοδεύεται ιδανικά από την ιδιόμορφη βάση, όπου τα διάφορα ξεχωριστά δωμάτια φέρουν το δικό τους πειστικό σχεδιασμό. Επιπλέον, έχει δοθεί προσοχή και στις ρουτίνες των Alters, παρακολουθώντας τους να κάνουν τις εργασίες που τους έχουμε ορίσει ή να κάνουν τα… δικά τους στις ελεύθερες ώρες που έχουν, ανάλογα και με τα δωμάτια που τους έχουμε χτίσει, όπως γυμναστήριο, αίθουσα χαλάρωσης, αίθουσα αναψυχής κ.α.
Όσον αφορά στον τομέα του ήχου, τα εύσημα αξίζει ο βασικός ηθοποιός που δίνει τη φωνή του στους διαφορετικούς Jan. Καταφέρνει να προσφέρει διαφορετικές χροιές και προφορές, ανάλογα με τα βιώματα του κάθε χαρακτήρα, χαρίζοντας με αυτόν το τρόπο ένα σημαντικό σκέλος στη σκιαγράφηση αυτών των διαφορετικών προσωπικοτήτων και το πως γαλουχήθηκαν.

Εν κατακλείδι, το The Alters έρχεται ως ακόμα μία προσεγμένη πρόταση της 11 Bit Studios. Η ιστορία προσφέρει ενδιαφέροντα ερωτήματα ηθικής φύσης, ενώ παράλληλα οι επιλογές μας προσφέρουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στην σεναριακή εξέλιξη, που είναι πολύ πιθανό να σας πείσουν να επανέρθετε ώστε να δείτε τις διαφορετικές εκβάσεις. Αλλά και ως survival παιχνίδι, μεταφέρει ένα ιδιαίτερα προσεγμένο gameplay, κυρίως χάρη στα ιδιαίτερα προσεγμένα μενού.
Η διαρκής ανάγκη για τη διαχείριση διαφορετικών κρίσεων διατηρεί καλοδεχούμενα την ένταση σε υψηλά επίπεδα, συνάδοντας άρρηκτα με τη θεματική της επιβίωσης σε έναν αφιλόξενο πλανήτη. Αν μη τι άλλο, οι φαν των base building και survival παιχνιδιών θα βρουν άλλη μία ιδανική πρόταση από την 11 Bit Studios, η οποία καταφέρνει με κάθε νέα της κυκλοφορία να βλέπει το συγκεκριμένο είδος από μία διαφορετική και φρέσκια ματιά. Αναμφίβολα, ένα διόλου ευκαταφρόνητο επίτευγμα, που σπανίως βλέπουμε από δημιουργούς που καταπιάνονται με συγκεκριμένα είδη.
Το The Alters κυκλοφορεί από τις 13/6/25 για PC, PS5 και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για PC με review code που λάβαμε από την 11 bit Studios.
The post The Alters | Review first appeared on GameOver.
The post The Alters | Review appeared first on GameOver.