Περίπου 8 χρόνια πριν, στο αρχικό μας κείμενο για το Mario Kart 8 DX, έχοντας δει όλα όσα μας προσέφερε το αρχικό παιχνίδι και έχοντας πειραματιστεί με τις προσθήκες που δικαιολόγησαν το χαρακτηρισμό “DX”, αναρωτιόμασταν για το πως θα είναι το Mario Kart 9. Μετά από έναν εντυπωσιακό αριθμό διαγωνιζομένων, μετά από πειραματισμούς με λειτουργίες και modes και ενώ έχει μεσολαβήσει ένα νέο πακέτο επέκτασης με νέες πίστες, ήμασταν κάτι παραπάνω από βέβαιοι πως το Mario Kart 9 θα ερχόταν να προσθέσει όλα αυτά – και ακόμα περισσότερα.
Ναι, περιμέναμε ότι το επόμενο Mario Kart θα ήταν το μεγαλύτερο παιχνίδι της σειράς. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο Mario Kart World, ένα παιχνίδι που όντως έρχεται να κερδίσει το στέμμα του μεγαλύτερου παιχνιδιού της σειράς. Μεγαλύτερου ναι, πλουσιότερου όχι – και αυτό γιατί κάποιες φορές πρέπει να γίνονται ορισμένοι συμβιβασμοί όταν οι συνθήκες απαιτούν δραστική αλλαγή σε όσα είχαμε συνηθίσει.
Το Mario Kart World δεν είναι ένα παιχνίδι που έρχεται να αφηγηθεί μια χιουμοριστική ή μη ιστορία. Δεν είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί από τον παίκτη να πειραματιστεί με περίτεχνους gameplay μηχανισμούς για να ολοκληρώσει μια αποστολή. To Mario Kart World ξεκινάει από την αρχή του με γνώμονα την αληθινή διασκέδαση. Και αν αυτό ήταν χαρακτηριστικό όλων των Mario Kart τίτλων που έχουν γίνει διαθέσιμοι στο παρελθόν, το Mario Kart World έρχεται να επιβεβαιώσει ακόμα περισσότερο αυτή την αίσθηση.
Μία εβδομάδα μετά την εγκατάσταση του τίτλου στην κονσόλα μας και έχοντας πειραματιστεί με όλα τα διαθέσιμα modes που περιέχει από την αρχή, ή που ξεκλειδώνονται σταδιακά, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το Mario Kart World δεν είναι ένα παιχνίδι εξαιρετικά απαιτητικό για τον παίκτη. Δεν απαιτεί απαραίτητα τη χρήση ειδικών κινήσεων που κάποτε αρκούσαν να κάνουν τη διαφορά και να χτίσουν μια σημαντική απόσταση του πρώτου από τους υπόλοιπους παίκτες.
Το Mario Kart World είναι ένα παιχνίδι αρκετά συγχωρητικό ως προς τις απαιτήσεις που ζητά για να ξεκλειδωθούν ορισμένα modes ή οχήματα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ζητά από τους παίκτες να ασχοληθούν μαζί του σημαντικά. Να προσέχουν τις πίστες αγώνων και να τις εξερευνήσουν διεξοδικά πριν αποφασίσουν να αναμετρηθούν με άλλους αντιπάλους σε τοπικό ή διαδικτυακό παιχνίδι. Και αυτό είναι κάτι που ακόμα και ο πιο νέος παίκτης στη σειρά θα μπορούσε με ευκολία να συνειδητοποιήσει ρίχνοντας μια ματιά και μόνο στο όνομα του τίτλου: Mario Kart World. Αυτή τη φορά, κομβικό ρόλο δεν έχουν οι πίστες μεταξύ τους, αλλά ο κόσμος όλος.
Έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα που βλέπουμε το Mario Kart World να αλλάζει μορφή σε σχέση με το παρελθόν και να αρχίζει σιγά-σιγά να υιοθετεί στοιχεία που συναντάμε σε arcade racers. Μιλάμε, ουσιαστικά, για το ότι οι πίστες αγώνων, που μέχρι πρότινος ήταν ανεξάρτητες και αυτόνομες στο παιχνίδι και στα πρωταθλήματα, πλέον είναι συνδεδεμένες σε μια μεγαλύτερη διαδρομή, η οποία καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ηπείρου όπου λαμβάνουν χώρα οι αγώνες.
Αυτό είμαι εμφανές τόσο κατά τη διάρκεια των Grand Prix, όσο και κατά τη διεξαγωγή ενός από τα διαθέσιμα Knockout Tour, ενός ολοκαίνουριου mode που θεωρούμε ότι είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες στο παιχνίδι. Η αλληλουχία των επιπέδων σε μια λογική συνέχεια είναι αυτή που δίνει την ψευδαίσθηση πως το Mario Kart World είναι ένα open-world racer – κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Αυτό που καταφέρνει, ωστόσο, είναι να προσδώσει στο παιχνίδι την εμβέλεια που χρειάζεται ο παίκτης να κάνει κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τίτλο της σειράς – να εξερευνήσει. Να ανακαλύψει. Να μάθει.
Παίζοντας στα πιο ανταγωνιστικά modes του Mario Kart World, οι παίκτες θα καταλάβουν πως οι αγωνιστικές πίστες είναι πολύ πιο σύνθετες απ’ ότι δείχνουν εξ’ όψεως. Μπάρες και συρμοί στο πλάι της πίστας, παράδρομοι που ξεπετιούνται ξαφνικά σε σημεία εκτός του αγωνιστικού διαζώματος, μονοπάτια κρυμμένα από έξυπνα τοποθετημένα αντικείμενα στις πίστες είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που έρχονται να τροποποιήσουν την εμπειρία του παίκτη και να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο θεώρησης του τίτλου.
Αναφέραμε, άλλωστε, στην αρχή του κειμένου ότι μια πιο εξειδικευμένη οδηγική κίνηση δεν είναι απαραίτητα το κριτήριο που θα σημάνει τη νίκη ή την ήττα. Και, φυσικά, εννοείται πως οι παλιοί gameplay μηχανισμοί συμπληρώνονται από νέους, όπως το υψηλότερο άλμα κατά την ευθεία οδήγηση, η οδήγηση πάνω σε κιγκλιδώματα και το άλμα από αυτά. Θεωρούμε, πάντως, πως η πολύ καλή γνώση των κρυμμένων μυστικών κάθε επιπέδου είναι και αυτό που, εν τέλει, θα κάνει τη διαφορά. Για να τα ανακαλύψει, χρειάζεται μόνο κανείς να έχει τα μάτια του ανοιχτά, καθώς τρέχει στα Grand Prix ή στα Knockout Tour…
… ή απλά να συμμετέχει στο Free Roam. Για να είμαστε ειλικρινείς, αν υπάρχει κάτι στο Mario Kart World που να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του ανοικτού κόσμου, είναι ακριβώς αυτό το mode. Εδώ δεν έχουμε πλέον την ακολουθία των επιπέδων πάνω σε μια νοητή ευθεία, το ένα πίσω από το άλλο. Εδώ, οι δρόμοι και τα εμπόδια καταργούνται, με τον παίκτη να έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει ελεύθερα πάνω στον κόσμο, ακόμα και σε όσα υπό συνθήκες αγώνα θα θεωρούνταν εμπόδια, για να επισκεφθεί μία από τις 30 διαθέσιμες τοποθεσίες που αντιπροσωπεύουν τις πίστες αγώνων.
Σκοπός του συγκεκριμένου mode είναι να μπορεί ο παίκτης να συγκεντρώσει τα απαραίτητα νομίσματα, τα οποία για μια ακόμα φορά χρησιμοποιούνται για να συλλέξει νέα οχήματα, αλλά και να αποκτήσει μια καλύτερη οπτική της εκάστοτε πίστας. Αντικείμενα όπως τα in-course κυάλια βοηθούν στον εντοπισμό σημείων που ο παίκτης μπορεί να εκμεταλλευτεί στη διάρκεια του αγώνα και να βρεθεί πολύ πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, ή οι Διακόπτες P, οι οποίοι επιτρέπουν στον παίκτη να συμμετάσχει σε challenges, παρόμοια με εκείνα που είδαμε στο Mission Mode του Mario Kart DS και που επιτρέπουν στον παίκτη να βελτιώσει την οδηγική του τεχνική.
Για να είμαστε, όμως, ειλικρινείς, κάπου εδώ τελειώνει και η όποια χρησιμότητα του Free Roam mode. Ένα mode το οποίο είχε διαφημιστεί αρκετά στο σχετικό Direct του τίτλου, θα περίμενες πως θα είχε και άλλα μυστικά να αποκαλύψει. Στο τέλος της ημέρας, καταλήγουμε με ένα mode που εξαντλεί πολύ γρήγορα τη χρησιμότητά του και που αποτελεί ένα παραφουσκωμένο χαρακτηριστικό, η απουσία του οποίου μάλλον θα έκανε περισσότερο καλό στο παιχνίδι, παρά κακό.
Για αρχή, θα επέτρεπε στους δημιουργούς να αναπτύξουν περισσότερο το roster, προσθέτοντας περισσότερους, πιο αγαπημένους χαρακτήρες. Αν και θεωρούμε πως το roster, στην τρέχουσα μορφή του, είναι ό,τι πιο κοντινό στο σύμπαν του Mario και του Mushroom Kingdom, χωρίς να αγγίζει τα επίπεδα του διευρυμένου Nintendo Franchise roster που είδαμε στο Mario Kart 8, εν τούτοις έχουμε να κάνουμε με το εξής παράδοξο: πληθώρα αδιάφορων χαρακτήρων σε αναλογία με τους γνωστούς και αγαπημένους χαρακτήρες του κόσμου του Mario, με τα εκάστοτε skins που ξεκλειδώνουμε κατά τη διάρκεια του αγώνα να καταλαμβάνουν ξεχωριστές θέσεις στο roster.
Έτσι, οι 50 χαρακτήρες που απαρτίζουν το σύνολο των διαγωνιζομένων οδηγών, φίλοι και εχθροί του Mario, στην πραγματικότητα είναι πολύ, πολύ λιγότεροι. Και αν περίμενε κάποιος ότι κάθε skin ενδεχομένως να επηρεάζει την απόδοση των οχημάτων, μάλλον θα απογοητευτεί, καθώς ο ρόλος τους είναι ξεκάθαρα διακοσμητικός και απόρροια του τρόπου με τον οποίο ξεκλειδώνονται.
Με τον ίδιο απογοητευτικό τρόπο λειτουργεί και το ξεκλείδωμα των οχημάτων. Κάθε όχημα έρχεται με τα δικά του presets, με την όποια διαφορά που παρατηρείται να έχει να κάνει αποκλειστικά με το πώς απεικονίζονται ορισμένα από αυτά ανά χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ο Waluigi με το skin του κλέφτη χρησιμοποιεί σχεδόν μόνο μοτοσυκλέτες, ενώ ο Bowser επιλέγει να οδηγεί ογκώδη οχήματα, αντίστοιχα με τη φυσική του εμφάνιση. Το γεγονός, ωστόσο, του ότι ο παίκτης δεν μπορεί να παρέμβει στην παραμετροποίηση ενός οχήματος, με τον τρόπο που γινόταν στα πρόσφατα παιχνίδια της σειράς Mario Kart αποτελεί πολλά βήματα προς τα πίσω.
Ο παίκτης θα αρκεστεί μόνο στο να «στολίσει» το όχημα που θα επιλέξει με αυτοκόλλητα της επιλογής του, μαζεύοντας τον απαραίτητο αριθμό νομισμάτων όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να ξεκλειδώσει πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά οχήματα στο μέλλον. Κοινώς, ακόμα και αυτή η στοιχειώδης παραμετροποίηση είναι ένα από τα πιο αδιάφορα (για να μην πούμε τραγικά) σημεία του τίτλου, που ο παίκτης θα προσπεράσει σαν να μην υπήρξαν ποτέ.
Λόγω των συγκεκριμένων αστοχιών, δεν γίνεται παρά να διαπιστώσουμε με πίκρα πως ο μεγάλος, «ανοικτός» κόσμος του Mario Kart World έπρεπε να έρθει με πολλές εκπτώσεις σε άλλους τομείς του τίτλου. Και όταν έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που προσφέρεται στην τιμή λιανικής που προτείνει η Nintendo, ερχόμαστε να διαφωνήσουμε κάθετα με τη συγκεκριμένη πολιτική. Θα συμφωνήσουμε, όμως, στο ότι ο τεχνικός τομέας του τίτλου είναι εξαιρετικός.
Παίζοντας φορητά και απολαμβάνοντας το παιχνίδι στη Full HD οθόνη του Switch 2, με το HDR ανοικτό, το παιχνίδι τεχνικά βρίσκεται σε μια εξαιρετική κατάσταση, χωρίς το παραμικρό frame drop τόσο σε παιχνίδι ενός αλλά και πολλαπλών παικτών, με το διαδικτυακό παιχνίδι να λειτουργεί εξίσου υποδειγματικά. Πλέον, μέχρι και 24 χαρακτήρες καταλαμβάνουν χώρο στην οθόνη μας, με τους συνωστισμούς που προκύπτουν να μην μπορούν ούτε στο ελάχιστο να μειώσουν την απόδοση στο Switch 2.
Το soundtrack του Mario Kart World είναι επίσης από τα πιο όμορφα της σειράς, ενώ σίγουρα είναι το μεγαλύτερο και πλουσιότερο, επενδύοντας μουσικά κάθε στιγμή που περνάμε με το παιχνίδι. Τις προαναφερθείσες αστοχίες και αδυναμίες έρχεται να εξισορροπήσει και ο σχεδιασμός των ίδιων των πιστών αγώνων. Καθώς παίζουμε, θα διαπιστώσουμε πως το παιχνίδι περιλαμβάνει ένα σύνολο παλαιών και νέων χαρτών. Το ευτύχημα, ωστόσο, είναι πως ελάχιστοι από τους παλιούς χάρτες είναι έτσι όπως τους θυμόμαστε.
Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν επανασχεδιαστεί, προσφέροντας μια σχεδόν διαφορετική εμπειρία πλοήγησης και οδήγησης, για να είναι πιο συμβατή με τη φιλοσοφία εξερεύνησης των courses. Μάλιστα, οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις των δημιουργών σε ορισμένες κλασσικές πίστες μοιάζει σαν να τις έχουν δημιουργήσει από το μηδέν. Το ξεκλείδωμα του Rainbow Road,είναι ένα τέτοι παράδειγμα, που τονίζει τόσο τη δημιουργικότητα των developers, όσο και τις επαυξημένες δυνατότητες της κονσόλας, καλύπτοντας έξυπνα τα παράπονά μας.
Και να μην ξεχνάμε ότι το Mario Kart World έρχεται με όλα τα γνώριμα modes από το παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων και των minigames που γνωρίσαμε στα πιο πρόσφατα παιχνίδια της σειράς, ιδανικά για πιο χαλαρές αναμετρήσεις με τη CPU αλλά και με άλλους παίκτες. Το Knockout Tour είναι ένα mode που ξεχωρίζει ανάμεσα σε όσα έρχεται να μας προσφέρει το Mario Kart World, καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να τρέξουμε απέναντι σε άλλους χαρακτήρες σε μια σειρά από πίστες, χωρίς ενδιάμεση παύση καταμέτρησης του σκορ.
Οι παίκτες τρέχουν σε ένα ενιαίο course, αποτελούμενο από τέσσερις πίστες που είναι ενωμένες μεταξύ τους, με το ίδιο το mode να άκρως ανταγωνιστικό, έντονο, διασκεδαστικό και γεμάτο δράση. Ακριβώς, δηλαδή, ότι ζητάμε από έναν τίτλο Mario Kart.
Όταν δεν δίνεται η δυνατότητα να παίξουμε με αληθινούς παίκτες, η ίδια η ΑΙ μπορεί να λειτουργήσει εξαιρετικά καλά, αυξάνοντας την πρόκληση στο course των 150cc, αλλά και αποκαλύπτοντάς μας πολλά απ’ όσα χρειάζεται να ξέρουμε για τις εκπλήξεις που κρύβονται σε κάθε πίστα. Σε σχέση με το σχεδόν αδιάφορο Free Roam, το Knockout Tour είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής του Mario Kart World και το mode που μας απασχόλησε περισσότερο όλο αυτό το διάστημα ενασχόλησής μας μαζί του.
Εν κατακλείδι, το Mario Kart World είναι ένα παιχνίδι που κάνει μια σημαντική πρώτη εμφάνιση μαζί με το Nintendo Switch 2, με τον ίδιο τρόπο που έκανε το Breath of the Wild στο λανσάρισμα του πρώτου Switch. Σε αντίθεση, ωστόσο, με την ριζοσπαστική συνταγή και τον αέρα ανανέωσης που έφερε αυτό το παιχνίδι, το Mario Kart World αναγκάζεται να κάνει εκπτώσεις σε πράγματα που μέχρι τώρα θεωρούσαμε μάλλον δεδομένα, για να καταφέρει να υποστηρίξει το όραμά του – εκπτώσεις που συγκρίνονται αναλογικά και με την τιμή διάθεσης του τίτλου.
Το Mario Kart World προσπαθεί να φέρει έναν αέρα ανανέωσης, μια ανάσα από έναν ολόκληρο κόσμο, αλλά αυτό γίνεται μάλλον λανθασμένα. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, η διασκέδαση είναι δεδομένη. Η αγωνία, η τακτική, η έξυπνη παρατήρηση, η εφαρμογή παλιών και νέων τεχνικών, το αίσθημα της επιτυχίας και της απογοήτευσης είναι στοιχεία που συνθέτουν την gameplay συνταγή ενός Mario Kart τίτλου, και το Mario Kart World φαίνεται να τα παρέχει και να τα προσφέρει σε αφθονία.
Κάθε αγώνας είναι μια μοναδική εμπειρία, είτε παίζουμε με την ΑΙ, είτε με φίλους. Για εμάς, το Mario Kart World είναι μια βάση, την οποία μπορεί η Nintendo να αξιοποιήσει ουσιαστικά στο μέλλον και να παραδώσει κάτι πολύ καλύτερο. Ή, να κάνει κάποιες διορθώσεις και το παιχνίδι να καταφέρει, εν τέλει, να λάμψει περισσότερο και να αναδειχθεί περαιτέρω.
Το Mario Kart World κυκλοφορεί από τις 5/6/2025 για το Nintendo Switch 2. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.
The post Mario Kart World | Review first appeared on GameOver.
The post Mario Kart World | Review appeared first on GameOver.
Ναι, περιμέναμε ότι το επόμενο Mario Kart θα ήταν το μεγαλύτερο παιχνίδι της σειράς. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο Mario Kart World, ένα παιχνίδι που όντως έρχεται να κερδίσει το στέμμα του μεγαλύτερου παιχνιδιού της σειράς. Μεγαλύτερου ναι, πλουσιότερου όχι – και αυτό γιατί κάποιες φορές πρέπει να γίνονται ορισμένοι συμβιβασμοί όταν οι συνθήκες απαιτούν δραστική αλλαγή σε όσα είχαμε συνηθίσει.

Το Mario Kart World δεν είναι ένα παιχνίδι που έρχεται να αφηγηθεί μια χιουμοριστική ή μη ιστορία. Δεν είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί από τον παίκτη να πειραματιστεί με περίτεχνους gameplay μηχανισμούς για να ολοκληρώσει μια αποστολή. To Mario Kart World ξεκινάει από την αρχή του με γνώμονα την αληθινή διασκέδαση. Και αν αυτό ήταν χαρακτηριστικό όλων των Mario Kart τίτλων που έχουν γίνει διαθέσιμοι στο παρελθόν, το Mario Kart World έρχεται να επιβεβαιώσει ακόμα περισσότερο αυτή την αίσθηση.
Μία εβδομάδα μετά την εγκατάσταση του τίτλου στην κονσόλα μας και έχοντας πειραματιστεί με όλα τα διαθέσιμα modes που περιέχει από την αρχή, ή που ξεκλειδώνονται σταδιακά, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το Mario Kart World δεν είναι ένα παιχνίδι εξαιρετικά απαιτητικό για τον παίκτη. Δεν απαιτεί απαραίτητα τη χρήση ειδικών κινήσεων που κάποτε αρκούσαν να κάνουν τη διαφορά και να χτίσουν μια σημαντική απόσταση του πρώτου από τους υπόλοιπους παίκτες.

Το Mario Kart World είναι ένα παιχνίδι αρκετά συγχωρητικό ως προς τις απαιτήσεις που ζητά για να ξεκλειδωθούν ορισμένα modes ή οχήματα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ζητά από τους παίκτες να ασχοληθούν μαζί του σημαντικά. Να προσέχουν τις πίστες αγώνων και να τις εξερευνήσουν διεξοδικά πριν αποφασίσουν να αναμετρηθούν με άλλους αντιπάλους σε τοπικό ή διαδικτυακό παιχνίδι. Και αυτό είναι κάτι που ακόμα και ο πιο νέος παίκτης στη σειρά θα μπορούσε με ευκολία να συνειδητοποιήσει ρίχνοντας μια ματιά και μόνο στο όνομα του τίτλου: Mario Kart World. Αυτή τη φορά, κομβικό ρόλο δεν έχουν οι πίστες μεταξύ τους, αλλά ο κόσμος όλος.
Έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα που βλέπουμε το Mario Kart World να αλλάζει μορφή σε σχέση με το παρελθόν και να αρχίζει σιγά-σιγά να υιοθετεί στοιχεία που συναντάμε σε arcade racers. Μιλάμε, ουσιαστικά, για το ότι οι πίστες αγώνων, που μέχρι πρότινος ήταν ανεξάρτητες και αυτόνομες στο παιχνίδι και στα πρωταθλήματα, πλέον είναι συνδεδεμένες σε μια μεγαλύτερη διαδρομή, η οποία καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ηπείρου όπου λαμβάνουν χώρα οι αγώνες.

Αυτό είμαι εμφανές τόσο κατά τη διάρκεια των Grand Prix, όσο και κατά τη διεξαγωγή ενός από τα διαθέσιμα Knockout Tour, ενός ολοκαίνουριου mode που θεωρούμε ότι είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες στο παιχνίδι. Η αλληλουχία των επιπέδων σε μια λογική συνέχεια είναι αυτή που δίνει την ψευδαίσθηση πως το Mario Kart World είναι ένα open-world racer – κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Αυτό που καταφέρνει, ωστόσο, είναι να προσδώσει στο παιχνίδι την εμβέλεια που χρειάζεται ο παίκτης να κάνει κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τίτλο της σειράς – να εξερευνήσει. Να ανακαλύψει. Να μάθει.
Παίζοντας στα πιο ανταγωνιστικά modes του Mario Kart World, οι παίκτες θα καταλάβουν πως οι αγωνιστικές πίστες είναι πολύ πιο σύνθετες απ’ ότι δείχνουν εξ’ όψεως. Μπάρες και συρμοί στο πλάι της πίστας, παράδρομοι που ξεπετιούνται ξαφνικά σε σημεία εκτός του αγωνιστικού διαζώματος, μονοπάτια κρυμμένα από έξυπνα τοποθετημένα αντικείμενα στις πίστες είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που έρχονται να τροποποιήσουν την εμπειρία του παίκτη και να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο θεώρησης του τίτλου.

Αναφέραμε, άλλωστε, στην αρχή του κειμένου ότι μια πιο εξειδικευμένη οδηγική κίνηση δεν είναι απαραίτητα το κριτήριο που θα σημάνει τη νίκη ή την ήττα. Και, φυσικά, εννοείται πως οι παλιοί gameplay μηχανισμοί συμπληρώνονται από νέους, όπως το υψηλότερο άλμα κατά την ευθεία οδήγηση, η οδήγηση πάνω σε κιγκλιδώματα και το άλμα από αυτά. Θεωρούμε, πάντως, πως η πολύ καλή γνώση των κρυμμένων μυστικών κάθε επιπέδου είναι και αυτό που, εν τέλει, θα κάνει τη διαφορά. Για να τα ανακαλύψει, χρειάζεται μόνο κανείς να έχει τα μάτια του ανοιχτά, καθώς τρέχει στα Grand Prix ή στα Knockout Tour…
… ή απλά να συμμετέχει στο Free Roam. Για να είμαστε ειλικρινείς, αν υπάρχει κάτι στο Mario Kart World που να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του ανοικτού κόσμου, είναι ακριβώς αυτό το mode. Εδώ δεν έχουμε πλέον την ακολουθία των επιπέδων πάνω σε μια νοητή ευθεία, το ένα πίσω από το άλλο. Εδώ, οι δρόμοι και τα εμπόδια καταργούνται, με τον παίκτη να έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει ελεύθερα πάνω στον κόσμο, ακόμα και σε όσα υπό συνθήκες αγώνα θα θεωρούνταν εμπόδια, για να επισκεφθεί μία από τις 30 διαθέσιμες τοποθεσίες που αντιπροσωπεύουν τις πίστες αγώνων.

Σκοπός του συγκεκριμένου mode είναι να μπορεί ο παίκτης να συγκεντρώσει τα απαραίτητα νομίσματα, τα οποία για μια ακόμα φορά χρησιμοποιούνται για να συλλέξει νέα οχήματα, αλλά και να αποκτήσει μια καλύτερη οπτική της εκάστοτε πίστας. Αντικείμενα όπως τα in-course κυάλια βοηθούν στον εντοπισμό σημείων που ο παίκτης μπορεί να εκμεταλλευτεί στη διάρκεια του αγώνα και να βρεθεί πολύ πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, ή οι Διακόπτες P, οι οποίοι επιτρέπουν στον παίκτη να συμμετάσχει σε challenges, παρόμοια με εκείνα που είδαμε στο Mission Mode του Mario Kart DS και που επιτρέπουν στον παίκτη να βελτιώσει την οδηγική του τεχνική.
Για να είμαστε, όμως, ειλικρινείς, κάπου εδώ τελειώνει και η όποια χρησιμότητα του Free Roam mode. Ένα mode το οποίο είχε διαφημιστεί αρκετά στο σχετικό Direct του τίτλου, θα περίμενες πως θα είχε και άλλα μυστικά να αποκαλύψει. Στο τέλος της ημέρας, καταλήγουμε με ένα mode που εξαντλεί πολύ γρήγορα τη χρησιμότητά του και που αποτελεί ένα παραφουσκωμένο χαρακτηριστικό, η απουσία του οποίου μάλλον θα έκανε περισσότερο καλό στο παιχνίδι, παρά κακό.

Για αρχή, θα επέτρεπε στους δημιουργούς να αναπτύξουν περισσότερο το roster, προσθέτοντας περισσότερους, πιο αγαπημένους χαρακτήρες. Αν και θεωρούμε πως το roster, στην τρέχουσα μορφή του, είναι ό,τι πιο κοντινό στο σύμπαν του Mario και του Mushroom Kingdom, χωρίς να αγγίζει τα επίπεδα του διευρυμένου Nintendo Franchise roster που είδαμε στο Mario Kart 8, εν τούτοις έχουμε να κάνουμε με το εξής παράδοξο: πληθώρα αδιάφορων χαρακτήρων σε αναλογία με τους γνωστούς και αγαπημένους χαρακτήρες του κόσμου του Mario, με τα εκάστοτε skins που ξεκλειδώνουμε κατά τη διάρκεια του αγώνα να καταλαμβάνουν ξεχωριστές θέσεις στο roster.
Έτσι, οι 50 χαρακτήρες που απαρτίζουν το σύνολο των διαγωνιζομένων οδηγών, φίλοι και εχθροί του Mario, στην πραγματικότητα είναι πολύ, πολύ λιγότεροι. Και αν περίμενε κάποιος ότι κάθε skin ενδεχομένως να επηρεάζει την απόδοση των οχημάτων, μάλλον θα απογοητευτεί, καθώς ο ρόλος τους είναι ξεκάθαρα διακοσμητικός και απόρροια του τρόπου με τον οποίο ξεκλειδώνονται.

Με τον ίδιο απογοητευτικό τρόπο λειτουργεί και το ξεκλείδωμα των οχημάτων. Κάθε όχημα έρχεται με τα δικά του presets, με την όποια διαφορά που παρατηρείται να έχει να κάνει αποκλειστικά με το πώς απεικονίζονται ορισμένα από αυτά ανά χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ο Waluigi με το skin του κλέφτη χρησιμοποιεί σχεδόν μόνο μοτοσυκλέτες, ενώ ο Bowser επιλέγει να οδηγεί ογκώδη οχήματα, αντίστοιχα με τη φυσική του εμφάνιση. Το γεγονός, ωστόσο, του ότι ο παίκτης δεν μπορεί να παρέμβει στην παραμετροποίηση ενός οχήματος, με τον τρόπο που γινόταν στα πρόσφατα παιχνίδια της σειράς Mario Kart αποτελεί πολλά βήματα προς τα πίσω.
Ο παίκτης θα αρκεστεί μόνο στο να «στολίσει» το όχημα που θα επιλέξει με αυτοκόλλητα της επιλογής του, μαζεύοντας τον απαραίτητο αριθμό νομισμάτων όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να ξεκλειδώσει πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά οχήματα στο μέλλον. Κοινώς, ακόμα και αυτή η στοιχειώδης παραμετροποίηση είναι ένα από τα πιο αδιάφορα (για να μην πούμε τραγικά) σημεία του τίτλου, που ο παίκτης θα προσπεράσει σαν να μην υπήρξαν ποτέ.

Λόγω των συγκεκριμένων αστοχιών, δεν γίνεται παρά να διαπιστώσουμε με πίκρα πως ο μεγάλος, «ανοικτός» κόσμος του Mario Kart World έπρεπε να έρθει με πολλές εκπτώσεις σε άλλους τομείς του τίτλου. Και όταν έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που προσφέρεται στην τιμή λιανικής που προτείνει η Nintendo, ερχόμαστε να διαφωνήσουμε κάθετα με τη συγκεκριμένη πολιτική. Θα συμφωνήσουμε, όμως, στο ότι ο τεχνικός τομέας του τίτλου είναι εξαιρετικός.
Παίζοντας φορητά και απολαμβάνοντας το παιχνίδι στη Full HD οθόνη του Switch 2, με το HDR ανοικτό, το παιχνίδι τεχνικά βρίσκεται σε μια εξαιρετική κατάσταση, χωρίς το παραμικρό frame drop τόσο σε παιχνίδι ενός αλλά και πολλαπλών παικτών, με το διαδικτυακό παιχνίδι να λειτουργεί εξίσου υποδειγματικά. Πλέον, μέχρι και 24 χαρακτήρες καταλαμβάνουν χώρο στην οθόνη μας, με τους συνωστισμούς που προκύπτουν να μην μπορούν ούτε στο ελάχιστο να μειώσουν την απόδοση στο Switch 2.

Το soundtrack του Mario Kart World είναι επίσης από τα πιο όμορφα της σειράς, ενώ σίγουρα είναι το μεγαλύτερο και πλουσιότερο, επενδύοντας μουσικά κάθε στιγμή που περνάμε με το παιχνίδι. Τις προαναφερθείσες αστοχίες και αδυναμίες έρχεται να εξισορροπήσει και ο σχεδιασμός των ίδιων των πιστών αγώνων. Καθώς παίζουμε, θα διαπιστώσουμε πως το παιχνίδι περιλαμβάνει ένα σύνολο παλαιών και νέων χαρτών. Το ευτύχημα, ωστόσο, είναι πως ελάχιστοι από τους παλιούς χάρτες είναι έτσι όπως τους θυμόμαστε.
Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν επανασχεδιαστεί, προσφέροντας μια σχεδόν διαφορετική εμπειρία πλοήγησης και οδήγησης, για να είναι πιο συμβατή με τη φιλοσοφία εξερεύνησης των courses. Μάλιστα, οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις των δημιουργών σε ορισμένες κλασσικές πίστες μοιάζει σαν να τις έχουν δημιουργήσει από το μηδέν. Το ξεκλείδωμα του Rainbow Road,είναι ένα τέτοι παράδειγμα, που τονίζει τόσο τη δημιουργικότητα των developers, όσο και τις επαυξημένες δυνατότητες της κονσόλας, καλύπτοντας έξυπνα τα παράπονά μας.

Και να μην ξεχνάμε ότι το Mario Kart World έρχεται με όλα τα γνώριμα modes από το παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων και των minigames που γνωρίσαμε στα πιο πρόσφατα παιχνίδια της σειράς, ιδανικά για πιο χαλαρές αναμετρήσεις με τη CPU αλλά και με άλλους παίκτες. Το Knockout Tour είναι ένα mode που ξεχωρίζει ανάμεσα σε όσα έρχεται να μας προσφέρει το Mario Kart World, καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να τρέξουμε απέναντι σε άλλους χαρακτήρες σε μια σειρά από πίστες, χωρίς ενδιάμεση παύση καταμέτρησης του σκορ.
Οι παίκτες τρέχουν σε ένα ενιαίο course, αποτελούμενο από τέσσερις πίστες που είναι ενωμένες μεταξύ τους, με το ίδιο το mode να άκρως ανταγωνιστικό, έντονο, διασκεδαστικό και γεμάτο δράση. Ακριβώς, δηλαδή, ότι ζητάμε από έναν τίτλο Mario Kart.

Όταν δεν δίνεται η δυνατότητα να παίξουμε με αληθινούς παίκτες, η ίδια η ΑΙ μπορεί να λειτουργήσει εξαιρετικά καλά, αυξάνοντας την πρόκληση στο course των 150cc, αλλά και αποκαλύπτοντάς μας πολλά απ’ όσα χρειάζεται να ξέρουμε για τις εκπλήξεις που κρύβονται σε κάθε πίστα. Σε σχέση με το σχεδόν αδιάφορο Free Roam, το Knockout Tour είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής του Mario Kart World και το mode που μας απασχόλησε περισσότερο όλο αυτό το διάστημα ενασχόλησής μας μαζί του.
Εν κατακλείδι, το Mario Kart World είναι ένα παιχνίδι που κάνει μια σημαντική πρώτη εμφάνιση μαζί με το Nintendo Switch 2, με τον ίδιο τρόπο που έκανε το Breath of the Wild στο λανσάρισμα του πρώτου Switch. Σε αντίθεση, ωστόσο, με την ριζοσπαστική συνταγή και τον αέρα ανανέωσης που έφερε αυτό το παιχνίδι, το Mario Kart World αναγκάζεται να κάνει εκπτώσεις σε πράγματα που μέχρι τώρα θεωρούσαμε μάλλον δεδομένα, για να καταφέρει να υποστηρίξει το όραμά του – εκπτώσεις που συγκρίνονται αναλογικά και με την τιμή διάθεσης του τίτλου.

Το Mario Kart World προσπαθεί να φέρει έναν αέρα ανανέωσης, μια ανάσα από έναν ολόκληρο κόσμο, αλλά αυτό γίνεται μάλλον λανθασμένα. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, η διασκέδαση είναι δεδομένη. Η αγωνία, η τακτική, η έξυπνη παρατήρηση, η εφαρμογή παλιών και νέων τεχνικών, το αίσθημα της επιτυχίας και της απογοήτευσης είναι στοιχεία που συνθέτουν την gameplay συνταγή ενός Mario Kart τίτλου, και το Mario Kart World φαίνεται να τα παρέχει και να τα προσφέρει σε αφθονία.
Κάθε αγώνας είναι μια μοναδική εμπειρία, είτε παίζουμε με την ΑΙ, είτε με φίλους. Για εμάς, το Mario Kart World είναι μια βάση, την οποία μπορεί η Nintendo να αξιοποιήσει ουσιαστικά στο μέλλον και να παραδώσει κάτι πολύ καλύτερο. Ή, να κάνει κάποιες διορθώσεις και το παιχνίδι να καταφέρει, εν τέλει, να λάμψει περισσότερο και να αναδειχθεί περαιτέρω.
Το Mario Kart World κυκλοφορεί από τις 5/6/2025 για το Nintendo Switch 2. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.
The post Mario Kart World | Review first appeared on GameOver.
The post Mario Kart World | Review appeared first on GameOver.